سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساعت ایستاده

ساعت های ایستاده:

آنچه که از آن به عنوان ساعت‌های کلاسیک قدیمی «ساعت‌های پدربزرگ» یاد می‌شود امروزه به ساعت‌های ایستاده دکوری شهرت دارد. این نوع ساعت که اولین بار توسط ویلیام کلمنت یک ساعت‌ساز انگلیسی در سال 1670 طراحی و ساخته شد، این ساعت انقلابی در طراحی ساعت محسوب می‌شد، ماشینی با یک پاندول داشت که هر ثانیه یک بار در در یک کابین ایستاده و مجزا حرکت نوسانی داشت. با احترام به طراحی بی‌نظیر کلمنت این ساعت‌ها طی 350 سال تغییراتی کوچک در ظاهرشان پدیدار شد.
در کجا باید از این نوع ساعت‌ها استفاده کرد؟
درباره این که دقیقا کجا می‌‌خواهید ساعت ایستاده شماطه‌دار خود را قرار دهید، خوب فکر کنید و تصمیم بگیرید که آیا آن محل، نقطه مناسبی از لحاظ موقعیت مکانی برای قرار دادن ساعت هست یا خیر.ند اینگبرمن فروشنده فروشگاه ساعت «ول مید کلاک» می‌گوید: «ساعت‌های ایستاده درست مثل انسان‌ها هستند، آن‌ها برای اتاق‌های مناسب هستند که از هر لحاظ برای زندگی راحت و مناسب باشند
راهرو یا سراسری ورودی:
سراسرها معمولا فضاهای پِرت زیادی دارند. ساعت‌های ایستاده معمولا گزینه مناسبی برای قرار گرفتن در چنین فضاهایی هستند جایی که نمی‌توان از آن به عنوان نشیمن یا قرار دادن یک میز کوچک استفاده کرد
می‌توانید ساعت را در دل دیوار جای دهید:
اگر شما جای زیادی در خانه ندارید یا مکان مناسبی که بتوان ساعت را گذاشت، می‌توانید ساعت را در فرورفتگی‌های داخل دیوار خانه جاسازی کنید. البته مسلما باید ابتدا مطمئن شوید که جای داخل دیوار برای قرارگیری ساعت کافی و مناسب است یا خیر.
مطلب پیشنهادی : دیوار پوش زیبا ، راه حل اقتصادی
موقعیت دیگر برای قرار دادن ساعت در جلوی دری است که از آن استفاده نمی‌شود. ضخامت چارچوب در باید به اندازه کافی عمیق باشد تا بتوان یک ساعت ایستاده را در آن جای داد. جزئیات تزئینی قاب اطراف چارچوب در ترکیب با ساعت منظره زیبایی را به وجود آورده است و تناسبی خوبی با هم پیدا کرده‌اند.
مکان‌های بلااستفاده:
مکان‌های بلااستفاده فضاهای خوبی برای قرار دادن ساعت‌های ایستاده هستند. منظور از این مکان‌‌ها جاهایی است که هیچ کارایی ندارند. برای مثال پاگردها مکان مناسبی برای قرار دادن یک ساعت ایستاده بلند هستند.
جوانب منفی و مثبتی در به کارگیری اثاثیه آنتیک و قدیمی در برابر اثاثیه جدید و مدرن وجود دارد. یک ساعت جدید ضمانت‌نامه دارد و به راحتی قابل سرویس است و اجزای آن به راحتی قابل تعویض هستند. از طرف دیگر ساعت‌های قدیمی زیبایی و جذابیت خود را دارند. اگر چه بسیاری از این ساعت‌‌های آنتیک نیاز به سرویس توسط متخصصین ساعت‌های قدیمی دارند به هر جهت این ساعت‌ها نسبت به مدل‌های جدیدشان از محبوبیت و جذابیت بیشتری برخوردارند. نکته‌ای که باید بدان توجه داشت این است که ممکن است فرد متخصص برای سرویس و تعمیر ساعت‌های آنتیک در نزدیکی محل زندگی شما وجود نداشته باشد.
تمیز کردن و نگهداری فضای خارج ساعت:
در مورد گرد و خاک و زدودن آن ساعت‌های ایستاده نیز مانند سایر اثاثیه ظریف و گران قیمت باید گردگیری شوند. برای شیشه‌های آن نیز می‌توانید از اسپری نانو پاکر ‌ و … استفاده کنید. بهتر است اسپری را مستقیما به شیشه نزنید و آن را روی یک حوله که پرز به جا نمی‌گذارد اسپری کنید و بعد به شیشه بکشید.